At få to mand gratis kunne jeg ikke sige nej til
Sådan var Thomas Danielsens reaktion, da han fik vores tilbud om genstartshjælp (tilbuddet er desværre ikke gældende mere) til hoteller under coronaoplukningen. Og han fortsætter:
“Vi på hotellerne er nok dem, der er ramt allerhårdest af coronanedlukningen. Økonomien er under pres, så enhver hjælp er velkommen. I fem måneder har jeg været alene på hotellet. Gjort rent. Skiftet sengetøj. Serviceret de få gæster, vi har haft. De fleste har kommet fra gode eksisterende kundeforhold. Og dem vil jeg ikke svigte. Så vi har holdt åbent – om end i stærkt begrænset omfang. Og det er ikke ovre endnu. Nu skal vi lege politibetjente og tjekke coronapas. Det koster ekstra ressourcer. Og nogle gæster udebliver, fordi de ikke kan lide, at de og deres eventuelle gæster skal tjekkes.”
Slut med automatisk sengeredning og nye håndklæder hver dag
“Coronasituationen har ændret nogle forhold for altid. Vi gør fx ikke automatisk rent på værelserne hver dag, skifter håndklæder og så videre hos gæster, der overnatter mere end én dag. Det startede som en foranstaltning under coronaen, men vil givetvis fortsætte fremover. Også på grund af den grønne dagsorden. Hvis gæsterne gerne vil have gjort rent, klarer vi selvfølgelig det med et smil. Beslutningsgangen er bare vendt om: Før skulle gæsten bede os om ikke at gøre rent. Nu skal de bede os om at gøre rent, hvis de ønsker det.”
“Til gengæld er der ingen tvivl om, at kravene til rengøring i fællesområder er steget. Og de krav vil fortsætte. Derfor gør vi meget for at holde alt skinnende rent – også vores vinduer. Hvis vi ikke gjorde det, ville gæsterne tænke: Hold da op, se de vinduer. Hvis de ikke kan holde vinduerne rene, hvad så med resten?
Vi har røde tal på bundlinjen. Og dem får vi ikke skiftet til sorte i indeværende regnskabsår. Det tror jeg ikke på. Vi skal indhente fem måneder på de syv, der er tilbage. Så vi kigger på alle omkostninger og holder igen, hvor vi kan – så længe det ikke går ud over gæsteoplevelsen. Derfor var vi glade, da Klaus fra Erhvervspolereren ringede med sit tilbud om at give to mand en dag uden beregning*.
Det er fantastisk, at nogle rækker ud for at hjælpe os på hotellerne i gang igen. Jeg troede ikke helt på tilbuddet. Det var for godt til at være sandt. Så Klaus måtte lige forklare det hele én gang til. Og da jeg forstod tilbuddet, kunne jeg ikke sige nej”.
Tilbuddet om genstartshjælp er desværre ikke gældende på nuværende tidspunkt
Men vi står stadig klar til at udarbejde et godt tilbud til dig.
Vi kan kontaktes på 64 75 23 06 eller igennem kontaktformularen her.
Vil du ringes op?