Rene vinduer er et hit – også for utætte måger
”Førstehåndsindtrykket betyder alt”, – starter Lene Clausen. ”Derfor bruger vi også penge og tid på at holde alt fra yderst til inderst rent og pænt. Fra ren facade, nypolerede vinduer, rene gangarealer og hele vejen op på værelserne. Resultatet viser, at vi har styr på tingene. Og det betyder, at gæsten fornemmer, at det rart at være”.
Lene har været ansat på Storebælt Sinatur Hotel & Konference i otte år og har ansvaret for rengøringen, opvasken og haven på hotellet. Hun har også kontakten til vinduespolereren og andre eksterne leverandører. ”Der er kommet mere fokus på rengøringen i den sidste tid. Gæster lægger vægt på, at der er rent. Det vil fortsætte fremover. Og jeg tænker, at sådan noget som afspritning er kommet for at blive”.
Oldfruen Lene Clausen ved, at gæsterne værdsætter de lyse og rene omgivelser – både ude og inde.For at sikre den høje rengøringsstandard hyrer Storebælt Sinatur Hotel & Konference professionelle ressourcer ind til at klare opgaverne. De søger for ordentlig oplæring og stiller krav til både eksterne og interne leverandører. I corona-tiden har hotellerne haft forskellige strategier vedr. den daglige rengøring på værelserne, når gæsterne overnatter flere nætter. Nogle steder har man aflyst den daglig opfriskning af værelset for at minimere smitterisikoen. På Storebælt Sinatur Hotel & Konference har man ikke bare fastholdt den kendte rutine. Man har udvidet den. Lene Clausen forklarer:
”Vi har haft nogle få, der har frabedt sig den daglige rengøring på værelset. Men langt de fleste har været glade for, at vi har været der. Vi spritter alle overflader af. På værelset og udenfor. Dørhåndtag. Elevatorknapper. Alt får en tur. Det har været vigtigt for os, fordi den store og synlige indsats signalerer, at vi vægter rengøringen højt og tager hensyn til gæsternes sikkerhed”.
Vi har talt med Lene Clausen, Oldfrue hos Storebælt Sinatur Hotel & Konference, om sammenhængen mellem rengøringen og gæsternes vurdering af hotellet. Den sammenhæng er åbenlys og ligefrem proportional.
Oldfrue Lene Clausen ved, at gæsterne værdsætter hotellets lyse og rene omgivelser – inde som ude.
”Heldigvis viser alle vores gæsteanalyser, at indsatsen bærer frugt.
For vi får topkarakter på alle spørgsmål om stedets rengøringsstandard”.
Erhvervspolereren hos Storebælt Sinatur Hotel & Konference en tidlig morgen.
Utætte måger kræver fleksibel samarbejdspartner
”Storebælt Sinatur Hotel & Konference ligger fantastisk. Lige ud til vandet. Det giver så nogle udfordringer. Vi får meget havgus ind. Samtidig flyver mågerne ofte ind over hotellet. Og det er ikke altid, de holder tæt. Derfor får vi poleret vinduer min. hver 14. dag. Ofte må vi også ringe og aftale en polering i utide. For der er ikke meget gourmetoplevelse i at sidde og nyde en god middag med udsigt til vinduer med mågeklatter på. Derfor er en fleksibel samarbejdspartner en nødvendighed. Vi møder selv ind til en virkelighed, hvor det går stærkt og meget kan ske på kort tid. Hos os kommer gæsterne i første række. Og derfor må vi have en vinduespolerer, der matcher vores dag og kan komme med kort varsel. Fx hvis vi om morgenen før en reception, et bryllup eller en stor konference kan se, at mågerne har haft en fest. Så skal vi kunne ringe og få løst problemet. Det krav lever Erhvervspolereren, vores nuværende leverandør, fuldt ud op til. Vi oplever et meget positivt og fleksibelt samarbejde.
Vil du ringes op?
Vi skal have lys og naturen ind
Rene vinduer giver lys og luft. Det er væsentligt for Lene Clausen:
”Et godt indeklima og -miljø ligger os meget på sinde. Vi bruger lyset aktivt til at øge velværet. Hotellet i sin arkitektur åbner op mod naturen og trækker lyset ind – derfor går vi også op i god vinduespolering. Overalt tænker vi naturen ind i gæstens ophold. Vi modulerer i naturens ånd. Naturen kan fx bruges som en del af et konferenceophold i pauser eller til en walk&talk. Og vores kokke sanker bær og urter uden for. Bæredygtighed er et andet pejlemærke – her tænker vi både på vores arbejdsmiljø, som vi værner om – og på klimaaftrykket i bred forstand. Også madmæssigt. Vi har som eneste hotel i Danmark Det Økologiske Spisemærke i sølv. Og i vores madkoncept – mad med mening – bruger vi fx ikke længere bananer. Der er for lange transportveje. I stedet bruger vi lokale leverandører og samler vores indkøb, så der kræves mindre transport. Vi har også lige fået nogle nye konferencestole, hvor sæderne er lavet af plast samlet i havet. At tænke og handle bæredygtigt, det er megavigtigt for os”.